Off to Yamba - Reisverslag uit Yamba, Australië van Daniel Nijhuis - WaarBenJij.nu Off to Yamba - Reisverslag uit Yamba, Australië van Daniel Nijhuis - WaarBenJij.nu

Off to Yamba

Blijf op de hoogte en volg Daniel

27 September 2014 | Australië, Yamba

Deze week naar wildlife Sydney geweest, zeg maar de dierentuin van Sydney. Leuk om Kangaroo's, Koala's en Wombats te zien maar het blijft gewoon een dierentuin. Ook Sealife Sydney is gewoon een dierentuin vol met kleine schreeuwende chinezen.

Verder was er de Blue mountains tour onder leiding van gids Danny. Volgens onze gids lagen we ver voor op schema dus was er tijd voor extra stops. Een van die stops was langs de snelweg om kangaroo's te kijken.
Ook was er een stop in het dorpje Leura, onwijs mooi en zeker de moeite waard om even rond te lopen. Na nog een paar stops kwamen we aan bij de blue mountains, als er iets is wat je daar moet zien is het het uitzicht bij Jamison valley. Vanaf het uitkijkpunt kan je bij mooi weer wel 49 kilometer ver kijken.

De dag erna was er surfkamp. Na een reis van 2 uur in de trein kwamen we aan bij 7 mile beach in Gerroa of Gerringong. Surfcamp australia zit op een camping op 3 minuten lopen van 7 mile beach. Rond half 4 was het eindelijk tijd om te gaan surfen. Als je rond half 4 gaat surfen heb je ongeveer 2 uur de tijd voor dat het donker wordt, wat betekent dat je surft als de lucht rood oranje kleurt terwijl je keer op keer kopje onder gaat voordat je eindelijk staat.

Na ongeveer 3 dagen was het eindelijk mogelijk om meerdere keren achter elkaar op je surfplank te gaan staan zonder te vallen.
Voor de gene die mijn blog lezen en in Australie zijn:
GA OP SURFKAMP!!!!!!

Op 26 september zat het er helaas op. Echt heel erg genoten, ik zou graag nog een week blijven maar dat kon helaas niet.
Nu ben ik ondertussen in Sydney( ook wel Shitney genoemd), als je hier een paar dagen zit en je hebt alles gezien weet je precies waarom!!

Ook heb ik geleerd om altijd een hostel te boeken voor het weekend, want het is een groot drama om er 1 te vinden.

Tot zo ver de blog, ik ga een nachtje slapen in de bus richting de Gold Coast

Groetjes