Paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daniel Nijhuis - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daniel Nijhuis - WaarBenJij.nu

Paradise

Blijf op de hoogte en volg Daniel

30 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

Het is wel weer is tijd om een reisverslagje te schrijven, dat kan ik mooi doen terwijl ik game 7 van de World Series kijk.

Mijn laatste reisverslag ging volgens mij over Byron Bay dus dan is het nu tijd om jullie wat te vertellen over Surfers Paradise

Na Byron was er een busreisje naar Surfers Paradise. Ik had van te voren al verhalen gehoord over flats en appartementen en niets is minder waar. Als je op het strand ligt en je kijkt rond is het enige wat je ziet de zee en hoge gebouwen. verder verbleef ik in SF in het Islanders backpackers resort, eigenlijk gewoon een hotel maarja daar ga je als arme backpacker natuurlijk niet over klagen(2 persoonsbedje, eigen douch, sauna, sqash en ga nog maar een tijdje door). In mijn kamer zaten 4 Engelse, en na het voorstellen was het eerste wat ze zeiden of ik mee ging naar het strand en of ik mee ging eten die avond, niet verkeerd dus.
De volgende dag was er een kroegentocht die al begon om 7 uur. Overal een gratis drankje en pizza en hoe later het werd hoe minder de dames achter de bar aanhadden. Prima avondje dus. Verder nog body boards gehuurd daar vanwege de hoge golven en een beetje gechilt en toen naar Brissie.

Brisbane is vrij saai, ben er gelukkig maar 2 dagen geweest. Beetje rondgelopen en de Botanic Gardens en Roma park gezien. Verder weinig bijzonders, foto;s staan al een behoorlijke tijd op facebook.

Noosa was de volgende etape in mijn reis, na veel goede verhalen gehoord te hebben had ik er zin in. Ik verbleef in Noosa Flashpackers dat in 2013 het op 8 beste hostel van aussie was, niet verkeerd dus. In Noosa heb ik de Everglades kano tour gedaan. dat betekent 3 dagen kamperen en kanoen door de everglades, best logisch trouwens. Geweldige tijd gehad daar en leuke mensen ontmoet, als jullie dit lezen thanks daarvoor!

Na Noosa was Rainbow beach aan de beurt. Rainbow is het saaiste plekje wat ik tot nu toe gezien heb, iedereen komt daar voor Fraser island. Fraser is het grootste zandeiland ter wereld, en als ik aan Fraser denk denk ik aan met 4x4 over het strand crossen met een snelheid van 80 kilometer per uur. Onwijs gaaf dus. Mijn groep was iets minder, 3 engelse stelletjes is niet iets waar je op hoopt als alleenreizende backpacker. Maarja aangezien ze engels waren kan ik dit gewoon vermelden in mijn blog. Ondanks dat geweldige plekken gezien: Lake mckenzie, Indian Head, champagne falls en lake Wabby. Staan trouwens ook foto's van op facebook. Nog een nadeel aan Rainbow was dat de volgende bestemming Airlie beach op 14 uur met de bus afstand lag, dat betekende dus een nachtbus.
Een nachtbus in australie betekent weinig tot niet slapen, 8 tot 10 uur opgesloten zitten in een bus voordat je er eindelijk weer is uit mag. Maargoed we zijn heel(moe) aangekomen in Airlie beach.

Airlie beach is bij mij meer bekent als paradise. Wat is het hier mooi zeg, hele dag chillen in de lagoon, 30 graden gemiddeld en een klein zee windje. Na 3 dagen gechillt te hebben met een paar nederlanders is het zometeen tijd voor mijn Whitsundays cruise(zeker een aanrader om whitehaven beach even te googlen).

Volgens mij is dit het wel weer, verhaal is al behoorlijk lang ondertussen. Foto's komen nog wel een keer want ik kan hier geen foto's uploaden.
Nou ik ga genieten van mijn leventje in Paradise.

Later

  • 30 Oktober 2014 - 19:18

    Trudy:

    Zo te lezen ben je nog steeds vakantie aan het vieren! Hoef je nog niet aan het werk? We zijn wel een beetje jaloers: zo'n mooie natuur en zo'n lekkere temperatuur. Hier is het echt herfst... Geniet ervan Daniel!
    groetjes, Peter en Trudy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australie

.

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2015

Tasmania

09 December 2014

Melbourne

30 Oktober 2014

Paradise

08 Oktober 2014

Yamba & Byron Bay

27 September 2014

Off to Yamba
Daniel

.

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4283

Voorgaande reizen:

10 September 2014 - 01 Maart 2015

Australie

Landen bezocht: